Valgustid

Mõtlesin, et praegusel pimedasel ajal oleks hea rääkida valgustitest. Ja just öökapi lampidest, mille valguses on hea ja õdus õhtuti raamatut lugeda. Televiisorist pole ka viimasel ajal midagi huvitavat vaadata. "Üksida kodus" ja "Visa hinge" on juba nähtud kah.
Koridori, vannitoa ja teistest valgustitest on varem juba juttu olnud ja nüüd on järg jõudnud öökapi lampide juurde. 
Mõlematele lampidele sai õmmeldud uued lambikatted ning ühe lambi jalg sai ka uue värvikihi.
Esimene lamp on pärit minu lapsepõlvekodust vanemate kirjutuslaualt. Kuna mulle juba lapsena meeldisid vanad asjad, siis ei lubanud ma seda ära visata ja juba kooli ajal meisterdasin sellele uue katte. Nüüd oma isiklikus kodus sai ta jälle uue näo.
Õnneks oli sellel lambil juba kupli jaoks karkass olemas. Õmblesin uuest kangast kupli kõige laiema koha mõõtu toru ja ajasin mõlemasse otsa tunnelitesse paela, millega sai kanga kokku tõmmata. Kupli "vöökohta" õmblesin samuti paela ning jaotasin tekkinud voldid ühtlaselt laiali. Olin näinud pilte (kangaribadest tehtud) roosinuppudega lambikuplitest ning otsustasin sellise endalegi teha.
Lisaks õmblesin kupli serva valged narmad ning ühe katkise antiikse liniku servast lahti harutatud metallniidist kuldse pitsi.
Lambi jalg jäi aga uue kupli ja heleda toa suhtes liiga sünge ning ma värvisin selle puidust osad riidekapi värvimisest järgi jäänud kriitvärviga üle.


 Teise lambi leidsin ma aga ühest Tartu kaltsukast. Õigemini lambi jala, sest kuplit tal kaasas ei olnud. Õnneks leidsin ma Jõgevalt jälle õiges suuruses lambikupli, mida saab kinnitada otse pirni külge. Kuppel, mis karkassi külge õmmeldud, oli aga ise plastikust ja lehviku laadselt volditud ning seda mul vaja ei olnud. Uue kupli tegin ma nii, et õmblesin kanga otse karkassi külge. 
Kuna lambi jalg oli kuldsest metallist ja sinisest klaasist, siis lisasin kuplile kuldse pitsi ja kuldseid helmeid ning sinisest klaasist pärleid. 


Sellised said siis helesinise magamistoa lambikesed. Üks neist valgustab öökappi ja teine kummutit. Loodetavasti valgustab meid peagi jälle ka päike. 

Comments

Popular Posts