Enne ja pärast: RIIDEKAPP


Seekordne lugu räägib riidekapi taassünnist. Üks väike antiikne riidekapp mul juba magamistoas oli, aga paraku piisas vist vana aja inimestele vähesest, sest minu kogu garderoob sinna ära ei mahtunud ja ajutiseks lahenduseks oli pikka aega seina ääres seisev stange. Isegi stange ei pidanud aga sellisele raskusele vastu ja tuli mõelda millegi püsivama peale. Juba tükk aega otsisin ma lahendust vähest ruumi võimalikult hästi ära kasutada ja esimene mõte oli lasta ehitada nurgakapp. Küsisin isegi paarilt meistrimehelt hinnapakkumist minu jooniste järgi kapi ehitamiseks, aga hind tuli päris kõrge (1100€) ja jätsin idee ootele. Juhuslikult jäi silma aga netikuulutus, kus keegi müüs kasutatud riidekappi. Kõrgus oli ideaalne, aga laiust oleks võinud veidi rohkem olla, aga üldine stiil oli täiesti minu kujutuse järgi ja millal ikka selline võimalus uuesti tuleb. Andres läks just Tallinnasse autoga asju ajama ja võttis plaaniks ka kuulutuses olev kapp üle vaadata. Kohal olles sai kapp lahtigi võetud ja sõiduautoga koju transporditud. Maksma läks see täispuidust iludus 225€. 
Aga liigume edasi kapi tuunimise juurde.
Kõigepealt tellisin ma e-bayst uued kapinupud, kuna kohalikust valikust ei leidnud ma selliseid, mis oleks sobinud. Valisin pronksitooni antiikse välimusega nupud, mis sobiksid ülejäänud ruumiga.
Ja kuna kapi ja lae vahele jäi väike vahe, siis kleepisin sinna ehituspoes müüdava penoplastist iluliistu, et kapp tunduks justkui tuppa ehitatud.
Kapile maalisin ma kaunistuseks veel mõned ornamendid.
Aga kõigest natukene lähemalt ka.
Kuna poes olevad kriidivärvid on väga kallid ja mulle meeldib ka värvitoonid ise segada, siis olen ma kriidivärvi ise teinud. Pinterestist leiab erinevaid retsepte, aga mulle meeldib kõige rohkem versioon ehituspoest leiduvast kriidipulbrist, lae lateksvärvist ja vähesest veest. Ühtlasema pinna saamiseks soovitan kõigepealt kriidi segada veega ja siis lisada värvile. Mul oli kodus juhuslikult kaks mööblivärvi purki ja ma kasutasin neid, aga kui keegi kodus ise katsetama hakkab, siis soovitan siiski laelateksit kasutada. Toonimiseks kasutasin ma värvipigmentide jääke, mida ehituspoodides kasutatakse. Need pigmendid on väga tugeva värvikontsentraadiga ja piisab vähesest kogusest.
Kuna akrüülbaasil värvid kuivavad tumedamaks, siis olen ma valge paberi peal kuivatanud väikse pinna värvi, et näha lõpptulemust.
Kapile kandsin ma kolm kihti värvi ning kasutasin selleks pintslit. Kuna kriidivärv on paksem ja haakub hästi, siis ei ole eelnevalt vaja pindu ka karedamaks lihvida. Ainus, mida ma siledamaks lihvisin, olid kapi nuppude juurest kulunud ja karedad kohad.
Kui kapp värvitud ja kuivanud, siis paigutasin ja katsetasin ma erinevate prinditud ornamentidega.
Kui lemmik kooslus leitud, siis lõikasin ma kilest šabloonid, et kujundite põhi heledam oleks. (Lõpptulemust tagantjärgi vaadates oleks võinud selle etapi ka vahele jätta)
Siis printisin ma pildi küpsetuspaberile. Et printer paberi paremini sisse tõmbaks kleepisin ma selle tavalise paberi külge paberteibiga. (Kileteip sulaks printeris ära.) Ettevaatlikult, et muster kohe maha ei kuluks, hoidsin ma paberit servadest ja paigutasin täpselt õigele kohale kapil. Enne seda aga pritsisin ma kapile veidi vett, et värvil oleks mille külge jääda ja kui kujund paberi pealt kapi külge hõõrutud, siis lasin ma selle aerosoollakiga üle.
Kui lakk kuivanud, siis maalisin ma kujundid õhukese värvikihiga üle nii, et alumine prinditud kiht läbi kumaks.
Siis veel kapinupud ja iluliistud külge ja valmis!
Aitäh lugemast ja loodan, et minu tegemised annavad teile endile ideid või inspiratsiooni midagi oma käega ümber teha.
Ma tegin ka kapi ümber tegemisest video. Seda saab vaadata siit:



Comments

Popular Posts