Uuenduskuur toolile


Seekord tuleb juttu ühe tooli uuestisünnist.
Tore lugu oli ka see, kuidas see tool üldse minuni jõudis. 
Kunagi olin ma naabri juurde sattudes näinud tema juures ühte vanaaegset põneva kujuga tooli. Ma olin tookord ka öelnud, et see on ilus tool, aga ise ma seda enam ei mäletanud. Ühel päeval suurpuhastust tehes helistas naabrinna mulle ja küsis, et ega ma seda tooli endale ei soovi. Olin ise esialgu kahtlev, kuna ma seda tooli isegi ei mäletanud, aga seda uuesti nähes otsustasin ma selle ära osta ja talle väikse uuenduskuuri teha.
Pealegi olin ma juba tükk aega tahtnud katsetada originaal Annie Sloani kriidivärve ja vahasid. Varem olin ma kriidivärve ise kokku seganud ja mul ei olnud võrdlust originaalvärvidega. Tartust Vintage Chick kauplusest ostsin ma mööblile mõeldud kriidivärvi toonis Pure ja heledat ning tumedat  kriidivärvidele mõeldud vaha.
Tool oli juba varem kunagi kellegi poolt valgeks värvitud ning seda kattis pruun kunstnahast polsterdus. Oma välimuselt sobis see tool kõige rohkem minu heledasse magamistuppa ja valgeks tahtsin ma teda ka jätta, aga kuna ta oli suhteliselt lohakalt ja läikiva lumivalge värviga värvitud, siis otsustasin ma ta kriitvärviga üle värvida. Kriitvärvid jäävad ilusad matid ja toon Pure ei ole ka päris lumivalge.


Esimese asjana eemaldasin ma toolilt polsterduse ja täite. Kuigi kriitvärviga värvimisel ei ole vaja eelnevalt esemeid lihvida, tegin ma seda natuke siiski, sest olemasolev värv oli suhteliselt paksult ja ebaühtlaselt peale kantud ning see moonutas veidi ka puidust nikerdusi. Kriidivärv on juba ise suhteliselt paks ja katab konarusi.
Värvi kandsin ma peale kolm või neli kihti ja kuna ära kuivades pole värv ise veel veekindel, sain ma sain teda veel niiske lapiga siledamaks lihvida.
 Vahepeal värskendasin ma ka polstrinaelu. Kuna uue heleda kanga jaoks jäid naelad liiga tumedaks, siis lihvisin ma neid veidi pealt, katsin kuldse vahaga (Treasure gold) ja lakkisin aerosoollakiga üle.
 Et tooli värv oleks kulumis- ja veekindel, tuli see katta ka vahaga. Varem ise kriidivärve segades ja kasutades olin ma selle etapi vahele jätnud, kuna ise vaha tegemine läheks vist keeruliseks. Ühesõnaga varem polnud ma vahatamist katsetanud ning see etapp huvitas mind ennast kõige rohkem. Kõigepealt kandisn ma mööblile pintsliga läbipaistvat vaha ja hõõrusin seda puuvillase kaltsuga laiali. Vaha imendus ja kuivas päris kiiresti ning tooli pind tundus sellega üllatavalt tugev, veekindel ja ka kriitvärvi toon muutus veidi sügavamaks. Kuna niisama jäi tooli pind natuke igav ning selle kaunid nikerdused läksid mati värviga kaduma, siis kasutasin ma lisaks veel tumedat vaha. Eelnevalt läbipaistva vahaga kaetud pinnale ei jäänud tume vaha ka liiga kontrastne ning teda andis natuke lapiga veel maha ja ühtlasemaks pühkida. Lõpptulemusena tekkisid nikerdatud kohtadesse justkui varjud, mis rõhutasid ruumilisust.
 Tooli iste oli eelnevalt ära vajunud ning hõredalt pandud kangaribad ei hoidnud polsterdust piisavalt tugevalt. Õnneks leidsin ma sarnaseid ribasid käsitööpoest ning punusin olemasolevate paelade vahele tugevduseks lisa ribad, mille kinnitasin klambripüstoliga tooli külge.
 Tooli polsterdamisel üritasin ma ära kasutada originaalis olnud naturaalsest materjalist täidet. Kuna seda polnud piisavalt, et tooli iste jääks ilus ja kohev, siis lisasin ma veel sünteetilist padjatäidet, mis oli mul juba kodus olemas. Tallinnast Karnaluksist leidsin ma ilusa mööblikanga, mis läks imekombel kokku nii minu magamistoa tapeediga kui ka ühtede varem ostetud ilupatjadega. Viimase asjana kinnitasingi ma kanga eelnevalt kuldseks värvitud ilunaeltega ja tool oligi valmis.
Kokkuvõtteks võin ma öelda, et minu jaoks oli uus avastus kriitvärvide juures vaha kasutamine ning edaspidi plaanin ma neid vahasid veel kasutada. Originaal Annie Sloani kriidivärvid meenutasid aga oma tekstuurilt ja omadustelt väga ise laelateksist ja kriidipulbrist segatud kriidivärve. Edaspidi ma ilmselt nii kalleid poe kriidivärve ostma ei hakka ja kasutan enda segatud ja toonitud värve.
Lõpptulemus sai siis selline! 
Pärast avastasin ma veel, et tooli seljatoel olevad nupud lähevad kokku ka voodi peatsis olevate nuppudega. 

Kes soovib näha tooli uuenduskuuri ka video kujul, siis seda saab teha siin:

Comments

Popular Posts