Enne ja pärast: KÜTTEKOLDED




Ilm kisub juba selliseks, et igapäevasest kütmisest enam ei pääse ja sellega seoses teen juttu KUNSTI KODU küttekolletest. 
Veel enne seda, kui korter päris minu omaks sai, algas töö küttekolletega. Enne ostmist tuli endine kasutatud riiete poe valduses olnud äripind ümber eluruumideks registreerida, aga seda taksitasid kasutuseks kõlbmatud ahi ja kamin. Seega tuli need likvideerida. Tänu abilistele sai see raske ja tolmune töö tehtud ja paberid korda aetud. Pottsepaks soovitas klassiõde oma isa Kalevit ja hästi tegi, sest ahi ja kamin said uhked ja head. Kivid olid nii ilusad ja korralikult laotud, et mul oli esialgu kahju oma ideed ellu viia ⎯ ahi valgeks krohvida. Aga pottsepp Kalev andis nõu, et küttekollete krohvimiseks sobib antiikkrohv ja ma otsustasin siiski oma idee ellu viia. Külalistetoa ja magamistoa vahele ehitatud kaminahju krohvisin ma suure harja abil nii, et telliste kuju jäi läbi krohvi näha. Poeruumis oleva kamina ülemise osa aga pahtlilabida abil mustriliseks. Kamina alumise osa kivid jätsin aga paistma. Kohe alguses oli mul plaanis katta mingi osa kaminast mosaiigiga. Mosaiigi killud tegin ise savist ja glasuurisin. Kui aja jooksul oli kilde piisavalt kogunenud, ladusin ma nad kavandina maha ja kinnitasin seguga kamina randile, vuuk vahele ja valmis.
Et aga köögis soe oleks, ehitas pottsepp kamina ja korstnajala vahele soojamüüri, mis sai samuti pahtlilabida abil valgeks krohvitud.
Kogu juttu illustreerima jätan siia pildimaterjali ja kui keegi soovib antud pottsepa kontakti, siis võib seda minu käest küsida. Seniks kolded kütte ja tee tulele! Elame ka selle talve üle! :)








Comments

Popular Posts