Enne ja pärast: KORIDOR

Muutumise lugu on vaikselt jõudnud koridorini. Ruum ise on küll väike, aga rääkida on nii mõnestki asjast. Esiteks sai välja vahetatud korteri süda - elektrikilp, mis asub koos valvesüsteemiga just koridoris. Siinkohal suur aitäh jälle vennale! Teine suur muutus on aken koridori ja köögi vahel. 
Veel üks enda jaoks põnev asi, aga mis esmapilgul poekülastajatele silma ei pruugi jääda, on koridori lagi oma tähistaevaga. Tähed on tehtud pahtliga läbi šablooni. Šabloon peab aga olema parajalt paksust papist, et kujund ruumiline jääks. Pärast on tähed tehiskullalehega kaetud. Huvitava effekti tekitab ka laternat meenutav lambikuppel, mis on Tartu Realisatsioonikeskusest leitud. Muide väga hea koht leidlikule kodusisustajale.
 Teine tore leid on osta.ee'st soetatud kummut, mis mõõtudelt täpselt minu koridori passib. Eriti armas oli veel see, et kummuti omanik oli nõus mulle väikse tasu eest ise mööbli kohale tooma. Härra vabandas veel, et laps on kapi peale sodinud. Väike kaval nägu naeratas ja lehvitas mulle auto tagaistmelt. Vastasin, et õnneks oskan ma kunsti hinnata.
Siiski olid mul endal kummutiga teised plaanid. Vintage stiilis mööbli uuendamisel on populaarseks saanud kriidivärvid (Annie Solan Chalk Paint). Neid mahedalt pastelseid ja matte värve tahtsin minagi katsetada, aga teades nende värvide hinda, otsustasin neid ise teha. Netist leidsin ka retsepti:


  • 3 osa veebaasil värvi (mööbli või aknavärvi. Laevärv ei sobi)
  • 1 osa kipsi või kriiti
  • vett segamiseks

Kui soovid karedamat pinda, võib kriidi segada kohe värvi sisse ja siis segada sellest kohupiima taoline mass. Siidisema ja lihtsalt mati pinna saavutamiseks olen seganud kriidi enne veega läbi ning selle värvile lisanud. Enne värvima asumist peaks veidi ootama, kuni värv paisub ja oma mõnusalt paksu konsistentsi saavutab. Värvile tooni lisamiseks olen juurde seganud ehituspoe pigmendijääke või isegi veidi akrüülvärvi.
Kummuti ühele sahtlile otsustasin teha veel ülekandetrüki tehnikas kaunistuse. Selleks on vaja (peegelpildis) välja prinditud pilt märja värvi sisse suruda ja lasta sel ära kuivada. Seda peaks ka jälgima, et õhumulle vahele ei jääks. Kui paber ja kapi värv on täiesti kuivanud, tuleks jupi kaupa paberit niisutada ja sõrmega ettevaatlikult paber maha rullida. Vajadusel tuleb seda korrata, kuni kuivades enam valget kihti peale ei teki. Hiljem lisasin ma dekoorile pintsli ja valge värviga mõned helgid. Kapi külgedel olevatel mustrisüvenditel sai taaskord tehiskulla lehte kasutatud. Uued kapinupud ka veel külge ja mööbel nagu uus!
 
 Üks mu lemmikuid on muidugi koridori ja köögi vahel olev aken. Selle toreda akna leidsin ma ühest facebooki kohalikust ostan-müün-vahetan grupist koos elutoas oleva sinise uksega juba enne korteri ostmist. Värviliste klaasidega aitas Sergei Jerjomin, kellel on Jõgeva servas Pommiaugu nimeline ajaloomuuseum ja klaasikoda. Suur aitäh talle! 
Akna teeb veel armsaks ja eriliseks see, et osad klaasid on pärit vanaisa Ihaste suvilast, kus ma lapsepõlves ka ise vahepeal aega veetsin. Mulle nii meeldis see üks tuba, kust need mõned klaasid pärit on. Toa kaks seina olid klaasist ja üla ning alaserva kaunistasid värvilised klaasid.

 Selline sai siis koridori lugu. Kui kellelegi huvi pakub, võin edaspidi ka teiste mööbliesemete ümber tegemisest kirjutada ja nõuandeid anda neile, kes ise midagi taolist plaanivad ette võtta. Teine võimalus on aga oma mööblile minu käest uuenduskuur tellida.

Comments

Popular Posts