Enne ja pärast: KÜLALISTETUBA

Täna räägiks teile oma elutoa/külalistetoa kujunemisest. Nagu juba eelmise ruumi remondi juures kirjutasin, aitas mu vend kogu elektrijuhtmestiku välja vahetada ning paigaldas valvesüsteemi. Põrand, seinad ja lagi said ehitusmeeste poolt soojustatud ja kipsplaadiga kaetud. Peale seda oli aeg minu etteasteks. Kipsplaatide pahteldamisest põranda lakkimiseni. Õnneks oli mul aeg-ajalt ka abilisi ning ei läinud kaua, kui sain oma esimesse oma koju sisse kolida. Täpsemalt sain ma korteri ostetud aprillis ja sisse kolisin juba juulis. "Juba" ütlen ma sellepärast, et maakleriga ühendust võtmisest, kuni ostulepinguni läks paberimajanduse ja nõuete täitmise tõttu kaks aastat. Aga see selleks, minu kauaaegne unistus oli lõpuks täitunud: mul oli oma kodu.

Üks esimesi asju, mis paljudele elutoas silma jääb on sealne sinine uks. Kui aus olla, siis see uks oli mul juba valmis ostetud enne korterit. Leidsin selle ühest facebooki kohalikust ostan-müün-vahetan grupist ja teadsin kohe, et see sobiks minu tulevasse kodukesse. Ostes see muidugi veel sinine ei olnud, aga ukse ümbertegemise loo jutustaks teile juba mõni teine kord. Sellest, kuidas pottsepp Kalev Õispuu mulle ilusa ahju ja kamina ehitas räägiks ka mõni teine kord täpsemalt, sest kaminal puuduvad hetkel veel mõned iludetailid.

Samamoodi nagu esimeses ruumis, sai ka elutoas laeliistude taha peidetud galeriisiinid maalide riputamiseks. See on väga hea moodus piltide riputamiseks meelt muutvale inimesele, ilma et iga kord uusi naelu seina lööma peaks. Ukseava kohale sai tehtud karniisiga riiul, kuhu saab dekoratiivseid esemeid paigutada. 

Tore lugu on ka kardinatega kokku sobiva laelühtriga. Seda ma teadsin juba enne, et ma laevalgustiks vanaaegset lühtrit tahan, aga millist täpsemalt, ei osanud ma veel ette kujutada. Abakhani kangapoest leidsin ma aga väga ilusad Itaalia firma Chivasso sini-valged kangad sarjast "Blueprint", millest tegin ma elutuppa roomakardinad. Hiljem leidsin ma Mööbliaidast lühtri, mis oma sini-valge mustrilise portselaniga sobis ideaalselt juba olemasolevate kardinatega.

Hiljem sai osta.ee'st 10 euro eest üks vana kirju villane vaip ostetud, mis siit-sealt parandatud sai ning sinise lõngavärviga üle värvitud. Korterist välja lõhutud sektsioonikapi tükkitest sai ümber tehtud pink puuhalgude hoidmiseks. Ülejäänud mööbel pole samuti nüüd ostetud vaid kunagi kuulunud ühele ja teisele vanaemale. 

Et aga jutt väga pikaks ei veniks, lõpetan seekord siinkohal ja jätan teksti illustreerima mõned pildid.



Comments

Popular Posts